Vi skal være de første til at indrømme at kopimaskiner og printere ikke er enhver virksomhed kernefokus! De er nu heller ikke så interessante når det kommer til stykket – de skal bare virke, og når de ikke virker skal serviceaftalen sikre at udstyret hurtigt er oppe igen!.

… og herefter går fokus kopimaskinerne og printerne over på standby og man reagerer først når uheldet er ude.

Som uvildige rådgivere har vi erfaret, at vi primært bliver kontaktet når der enten er en “brand” eller ved indkøbssagerne.

Branden er typisk opstået da men er blevet gjort opmærksom på, at ens kontrakt er meget meget dyr, eller man er blevet fanget i en eller anden klausul, som stiller brugeren i en svær situation.

Af “brande” oplever vi typisk automatisk forlængende perioder, udstyr som bliver hentet efter endt periode, serviceaftaler som ikke overholdes, kopimaskiner eller printere som tit er nede og meget mere.

Når vi hjælper med at indgå indkøb og driftsaftaler, så sikrer vi os på forhånd mod alle disse “brande”, som vil opstå med tiden. “Hvad sker der hvis”….. “hvordan forholder vi os hvis”…  Der er mange spørgsmål som kan stilles med netop disse ord foran.

Dagens råd er derfor:

Forestil jer at serviceaftalen er en forsikring! Og tænk over hvordan I gerne vil være dækket hvis uheldet er ude.

Skriv alle spørgsmål ned og få leverandøren til at svare på dem! Få dem herefter indført i jeres serviceaftale, så I har dokumentation på det aftalte!

 

Kontakt os på www.visivo.dk eller ring på telefon 31 11 50 50, hvis I har behov for hjælp.