Som rådgivere ender vores analyser tit med det resultat, at indkøbsbehovet er langt mindre end først antaget inden man kontaktede os.

Dette er en generel tendens, at kopimaskiner og printere bliver udskiftet i een samlet omgang fordi det er nemmere og typisk også fordi at man får ny leverandør, eller fordi sælgeren mener det bedst kan betale sig.

Vi oplever meget meget sjældent at alle kopimaskiner og printere er udnyttet 100% og dermed klar til udskiftning. Derfor er vores råd at undersøge restlevetiden på jeres eksisterende udstyr, hvis nu den går på “seniorordning” som vi kalder det. Herved mener vi at en kopimaskine måske har ½ år tilbage af sin restlevetid, hvis den forbliver på det samme sted. Men, rykker man den rundt til en afdeling eller filial som har et mindre forbrug, så vil restlevetiden blive væsentligt forøget.

Og hvis nu kopimaskinen er betalt af, serviceprisen ok og stabiliteten ok hvorfor så give den gratis væk?

Når vi er ude som konsulenter installerer vi vores analyseværktøj EcoWatch, som netop måler på hvordan udstyret udnyttes og dermed også om denne er moden for udskiftning eller ej.

Læs mere om EcoWatch her!